Organogram

Contactpersonen bij VVZA

We hebben bij VVZA veel personen waar je terecht kunt met vragen. Toch is het niet altijd duidelijk bij wie nu moet zijn voor jouw vragen. Daarom delen wij graag alsnog het Organogram met een uitleg wat het inhoud en wie zich waarmee bezig houdt. Zo hebben de bestuursleden ook diverse commissies, waar je vaak eerst terecht kunt. Ook kun je veel informatie op de website zelf vinden.

Heb je hier vragen over? Neem dan contact op met Vanessa Visscher, zodat zij het nader kan toelichten en daar waar mogelijk duidelijker kan maken.

Dagelijks bestuur:
Voorzitter (voorzitter@vvza.nl)
Secretaris (secretaris@vvza.nl)
Penningmeester (penningmeester@vvza.nl)

Het dagelijks bestuur heeft wekelijks overleg over de dagdagelijkse vraagstukken van de vereniging. Het is altijd goed om eerst de daarvoor bestemde commissie te raadplegen, wanneer je ergens tegen aan loopt.
– Maurice Meijboom
– Angelique Gorter
– Wim Eek
Algemeen bestuur:
Public Relations (pr@vvza.nl)
Communicatie (communicatie@vvza.nl)
Facilitaire Zaken (facilitairezaken@vvza.nl)
Technische Zaken (technischezaken@vvza.nl)
Jeugdzaken (jeugdbestuur@vvza.nl)

Leden van het bestuur zijn verantwoordelijk voor hun expertise gebied en de daaronder vallende commissies.
– Helma Nagtegaal
– Vanessa Visscher
– Peter Matlung
– Robbert Geertzema
– Eric van Norden
Voorzitterscommissie:
Commissie ter ondersteuning van de taken van de Voorzitter.
– Maurice Meijboom
– Paul Petersen
– Pieter Rebel
– Fouad Bakkali-Yakhlef
Commissie Fairplay:

De Commissie Fairplay is een door het bestuur ingestelde adviescommissie. Zij analyseert zorgen, klachten en ongewenste situaties rondom sportief gedrag binnen de vereniging. Alle mensen, die iets voor de club doen, kunnen erop vertrouwen, dat ook anderen zich aan de afspraken houden.

Taken van de commissie. Het bewaken van de door de Algemene Ledenvergadering vastgestelde gedragsregels, welke te maken hebben met Normen en Waarden.
Het doen van onderzoeken of een disciplinaire straf nodig is en daarover advies uitbrengen aan het bestuur.
Het aan het bestuur voordragen van een persoon of personen die zich op enigerlei wijze verdienstelijk heeft/hebben gemaakt voor de vereniging.
(fairplay@vvza.nl)
– Dirk Blom
– Romee Hoogendijk
Vertrouwenspersoon:
De vertrouwenspersoon verzorgt de eerste opvang van leden/ vrijwilligers die hulp of advies nodig heeft bij ongewenst gedrag binnen de vereniging.
– Romee Hoogendijk, 06 33 34 40 70
Secretariscommissie:
Commissie ter ondersteuning van de taken van de secretaris, zoals bijvoorbeeld het aanvragen van de VOG voor o.a. onze bestuursleden en trainers. Het bijhouden van het Handboek. Notuleren wanneer de secretaris niet aanwezig is bij vergaderingen van het bestuur.
(secretaris@vvza.nl)
– Angelique Gorter
– Linda Verstay
– Jessica Schram- de Wit
Ruimte reserveren bij VVZA ?
Wil je gebruik maken van een ruimte bij VVZA?
Dit betreft de kantine, bestuurskamer of de velden? Deze dien je vooraf te reserveren.
– Jessica Schram- de Wit, 06 532 21 634
Vrijwilligerscoördinator:
Het contactpersoon voor de diverse commissies, waar hulp nodig is vanuit de vrijwilligers. Tevens coördineert en begeleid de vrijwilligerscoördinator het proces rondom het vrijwilligersbeleid binnen de vereniging.
(vrijwilligers@vvza.nl)
Penningmeester/ kascommissie
De kascommissie verzorgt de kascontroles en brengt verslag uit hiervan op de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering.
(penningmeester@vvza.nl)
– Wim Eek

– Piet Trappel
– Barry van der Ziel
Contributie/ Ledenadministratie
(Ledenadministratie@vvza.nl)
De contributie inningen worden verzorgt door de ledenadministratie, tevens het verwerken van (nieuwe) leden en inschrijven van de teams.
– Marianne de Keijzer
– Monique van Empelen
Public Relations
Het bestuurslid PR is verantwoordelijk voor allerhande vormen van sponsoring ten behoeve van de vereniging alsmede een correcte uitvoering en naleving van gemaakte afspraken. Zorgdragen voor een optimale opbrengst uit fondsenwervende activiteiten zoals bijvoorbeeld Grote Club Actie en de Club van 100. Tevens het aansturen van de PR/ sponsorcommissie en de materiaalcommissie.
(pr@vvza.nl)
– Vanessa Visscher
– Helma Nagtegaal
PR & Sponsor Commissie
Onder de PR & Sponsorcommissie valt alles omtrent Public Relations;
De relatie tussen de vereniging en het publiek. Contacten met sponsoren, media ten aanzien van promotionele uitingen. Ondersteunen bij acties als Grote Clubactie en Club van 100.
(pr@vvza.nl)

Club van 100
(clubvan100@vvza.nl)
– Vanessa Visscher
– Helma Nagtegaal
– Vacature vacant voor nieuwe leden van de sponsorcommissie

– Paul Petersen
Materiaalcommissie:
Verzorgt de materialen zoals ballen, hesjes, pionnen, hoedjes, waterzakken. Voetbaltenues met sponsorbedrukking.

Voetbaltenues tenues zonder sponsoruitingen kunnen rechtstreeks bij van Dam gekocht worden.
(materialen@vvza.nl)
– Monique van Empelen
– Eric van Norden
Communicatie:
Het bestuurslid Communicatie is verantwoordelijk voor het gestructureerd delen van informatie m.b.t. VVZA, zowel binnen als buiten de vereniging. En voor het op een positieve manier onder de aandacht brengen van de club. Het onderhouden van de website van VVZA is daarbij een belangrijk onderdeel, maar ook andere media als artikelen in de lokale pers, de Scheepstoeter en sociale media. Teven geeft zij sturing aan de evenementencommissie en de websitecommissie.
(communicatie@vvza.nl)
– Vanessa Visscher
Websitecommissie
Voor vragen betreft onze website en het plaatsen van content, kun je contact opnemen met deze commissie.

(websitecommissie@vvza.nl)
– Tom van der Weide
– Vanessa Visscher
Paul – Rom Mannien
Damescommissie
Deze commissie is samengesteld om de focus binnen VVZA op dames en meidenvoetbal tot een hoger niveau te trekken. VVZA wil meer dames en meiden als lid van onze voetbalvereniging. De commissie zet zich in voor de ontwikkeling van het damesvoetbal en daarin verder te groeien.

– Vanessa Visscher
– Peter Matlung
– Jessica Schram- de wit
– Josien van de Water
– Kim van Kleef
Evenementencommissie
De commissie plant leuke evenementen voor de leden van VVZA en voor de omgeving van VVZA. Dit doen zij samen met de Toernooicommissie.
Wil je ook een event organiseren bij VVZA of heb je leuke ideeën? Neem dan altijd contact op met deze commissie.
(evenementen@vvza.nl)

Toernooicommissie
Deze commissie organiseert door het jaar heen diverse toernooien voor de leden van VVZA.
Wil je een toernooi organiseren? Neem dan altijd contact op met deze commissie.
(toernooien@vvza.nl)
– Jessica Schram- de Wit
– Vanessa Visscher
– Helma Nagtegaal
– Desmond Hagebeuk
– Pieter Rebel
– Fouad Bakkali-Yakhlef
– Peter Bouw
Facilitaire zaken:
Het ondersteunen van facilitaire diensten om zodoende de (sport) voorzieningen van de vereniging optimaal te laten functioneren. Beheer van opstallen en het leveren van huishoudelijke diensten. Opstal betekent het gebouw, alles wat daarin en daaraan vastzit (aard-en nagelvast) en de bijbehorende bijgebouwen, schuttingen en erfscheidingen, exclusief de grond.
(facilitairezaken@vvza.nl)
– Peter Matlung
– Niels van Spengen
– Paul van Daal
– Dion de Pruis
Kantinecommissie:
Bij VVZA is de kantine het bruisend hart van de vereniging. Hier komen spelers en trainers voor aanvang en na afloop van de wedstrijden en trainingen samen. Ook de activiteiten buiten het voetbal vinden voor een groot deel plaats in onze kantine.

De kantinecommissie zorgt ervoor dat de kantine nagenoeg iedere trainingsavond en speeldag bemand is, dat er altijd voorraad genoeg is en dat iedereen in een hapje of drankje kan worden voorzien.

(kantine@vvza.nl)

– Harry du Pree
– Niels van Spengen
– Aalt Baatje
– Bob de Wilde
– Desmond Hagebeuk
– Dion de Pruis
– Jessica Schram-de Wit
– Jacqueline Tiemessen
Jeugdzaken (niet selectie):
Het bestuurslid Jeugdzaken is verantwoordelijk voor het jeugdbeleid. Samen met het bestuurslid Technische Zaken is hij verantwoordelijk voor het Jeugd Beleidsplan, waarbij het bestuurslid Jeugdzaken de verantwoording draagt voor de bewaking van het beleid en de processen en het bestuurslid Technische Zaken voor de technische inhoudelijkheid en uitvoering. Tevens verantwoordelijk voor de niet- selectieteams.
(jeugdbestuur@vvza.nl)
– Eric van Norden
Coördinatoren:
De coördinatoren, welke deel uitmaken van de jeugdcommissie zijn het eerste aanspreekpunt voor de spelers en ouders. Een gesprek gaat op afspraak. Er is geen open spreekuur.

Coördinator 7×7 senioren en dames: Jessica Schram-de Wit, 06 532 21 634
coordinator7x7@vvza.nl
Coördinator (Jo17/Jo23): Eric van Norden
coordinatorabjunioren@vvza.nl
Coördinator (Jo12/Jo16): Josien van de Water
coordinatorepupillen@vvza.nl
Coördinator (Jo8/J-09/Jo11): Jeffrey Sluijk
coordinatorfpupillen@vvza.nl
Coördinator Kabouters (Jo6/Jo7): Fabian Bakker
coordinatorkabouters@vvza.nl
Wedstrijdsecretariaat Jeugd:
(wedstrijdsecretarisjeugd@vvza.nl)
Jan Jaap ter Haar, 033 480 83 36
Scheidsrechters jeugd:
De jeugdscheidsrechters zijn allemaal vrijwilligers. De groep bestaat uit volwassenen en jeugdspelers van VVZA. Deze jeugdspelers kunnen aangeven dat zij naast het voetballen in hun eigen team, ook beschikbaar willen zijn om scheidsrechter te zijn.
De spelers die willen, melden zich bij de wedstrijdsecretaris, die voor verdere instructie en begeleiding zorgt.
(wedstrijdsecretarisjeugd@vvza.nl)
Jan Jaap ter Haar, 033 480 83 36
Technische Zaken (selectie):
Het bestuurslid Technische Zaken is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en bewaken van het technisch beleid. Samen met het bestuurslid Jeugdzaken is hij verantwoordelijk voor het Jeugd Beleidsplan, waarbij het bestuurslid Jeugdzaken de verantwoording draagt voor de bewaking van het beleid en de processen en het bestuurslid Technische Zaken voor de technische inhoudelijkheid en uitvoering. Tevens verantwoordelijk voor de selectieteams.(technischezaken@vvza.nl)
Edwin van Burgsteden
Technische Commissie
De Technische Commissie voert het Technisch Beleid uit, houdt toezicht op de uitvoering van het Technisch Beleid, zoals verwoord in het Jeugd Beleidsplan. De Technische Commissie vergadert in het voetbalseizoen maandelijks en bestaat uit: de jeugd-selectietrainers, Hoofd Jeugdopleidingen en het bestuurslid Technische Zaken. Bij vergaderingen kan soms worden volstaan met een afvaardiging daarvan.
– Edwin van Burgsteden
– Richard Brandsen
– Jan van Beek
– Nico van Zanten
– Rick van de Wolfshaar
– Eric Telle
– Steven van Zanten
– Jeugdselectietrainers
Wedstrijdsecretariaat Senioren
(wedstrijdsecretaris@vvza.nl)
Dirk Blom, 06 538 29 904
Scheidsrechters senioren:
(wedstrijdsecretarisjeugd@vvza.nl)
Jan Jaap ter Haar, 033 480 83 36
Trainers 2022/2023 Jeugd

Team     Trainer   leider/assistent
JO7        Fabian Bakker   
JO8-1    Morris Wijnands             
JO9-1    Yannick Vink     
JO9-2    Luca Matthezing & Arno van der Meer
JO9-3    Wouter Roessingh         
JO10-1  Youp Brienesse & Kevin de Jong
JO10-2  Evert van Straalen
JO11-1  Edger de Mots  
JO11-2  Greetje van der Geest   
JO12-1  Fabian Bakker & Rick van de Wolfshaar
JO12-2  John Jansen & Vanessa Visscher              
JO13-1  Gijs Bliekendaal
JO15-1  Samy Taj & Gilbert Zarbilmez
JO15-2  Chris Zantingh & Vincent Bouma
JO15-3  Bennie Kalapide   
JO16-1 Michel Oomen & Robbert Geertzema           
JO17-1  Steven van Zanten         
JO19-1  Tim Asbreuk & Dion de Pruis
Trainers 2022/2023 Senioren

Team     Trainer   leider/assistent
JO23-1  Michael Wijnands & Monique van Empelen
JO23-2  Paul Petersen    
VVZA ZA2 Lars Theunissen          
VVZA ZA3 Anton Koudijs             
VVZA ZA4 Youp Brienesse           
VVZA ZA5 Roel Gerritsen             
VVZA1   Sebastian Verhoeve & Jan van Beek
VVZA2   Jeroen Snijders & Samira Brandsen
VVZA3   Jeffrey Sluyk & Monique van Empelen
Keeperstrainers Evert Prins & Robbert Geertzema
35+-1 Jorrit Smit             
35+-2 Aziz Meftahi         
35+-3 Stefan te Lintelo 
45+-1 Nico van Zanten
45+-2 Mark Kors             
VR30+-1 Jessica de Wit & Josien van de Water

Barpersoneel gezocht!

We zijn dringend op zoek naar barpersoneel voor aanstaande zaterdag van 14.00 tot 16.30.

Welke toppers komen lekker tappen zaterdag?

Een berichtje naar Niels 06 819 46 444 als je wil/kan helpen is top!

Help mee in de keuken van VVZA!

Ben je lid van VVZA en heb je je vrijwilligerspunten al behaald? Dan hebben we goed nieuws! Het is mogelijk om je in te schrijven voor keukendiensten, dit keer tegen een vergoeding. Een mooie kans om een steentje bij te dragen aan onze club én er iets voor terug te krijgen.

Heb jij, of iemand in jouw omgeving, interesse om ons gezellige keukenteam te versterken? Laat het ons weten door een e-mail te sturen naar vrijwilligers@vvza.nl. Samen maken we er een mooie club van!

Gezocht: Bestuurslid Communicatie

Wij zoeken per seizoen 2025/2026 een nieuw bestuurslid communicatie. Na 5 seizoenen stopt Vanessa Visscher in ons bestuur. Zij zou graag tijdens haar laatste termijn met haar opvolger haar taken overdragen.

Heb je interesse of wil je na het lezen van onderstaand profiel meer weten, neem dan gerust contact op via communicatie@vvza.nl.

Doel van de functie:

Zorg dragen voor het gestructureerd delen van informatie m.b.t. VVZA, zowel binnen als buiten de vereniging. En voor het op een positieve manier onder de aandacht brengen van de club. Het onderhouden van de website van VVZA is daarbij een belangrijk onderdeel, maar ook andere media als artikelen in de lokale pers, de Scheepstoeter en sociale media.

Resultaatgebieden:

  • Het ontwikkelen van het beleid m.b.t. de te gebruiken communicatiemiddelen zoals website, sociale media (twitter en Facebook), Scheepstoeter en lokale media
  • Het aansturen van de websitecommissie
  • Is eindverantwoordelijk voor de website
  • Is eindverantwoordelijk voor de inhoud en het verzenden/coördineren van de Scheepstoeter
  • Aanleveren van artikelen en onderhouden van contacten met de lokale media
  • Het beheren, bewaken en verantwoorden van het toegekende financiële budget voor communicatie
  • Deelnemer Algemeen Bestuur

Bevoegdheden:

  • Wanneer uitgeschreven binnen de begroting, handelen binnen het budget
  • Uitvoeren van bestuursbesluiten binnen de portefeuille
  • Operationele zaken buiten het budget, eerst voorleggen aan Dagelijks bestuur

Profiel
Om alle taken goed te kunnen vervullen breng je bij voorkeur de volgende eigenschappen mee:

  • Je draagt VVZA een warm hart toe
  • Je woont in Amersfoort of omgeving
  • Je bent communicatief vaardig en weet hoe je een boodschap overbrengt
  • Je bent nauwkeurig
  • Je hebt gevoel voor taal en communicatie
  • Je bent enthousiast en gemotiveerd
  • Je bent bereid je ten minste twee jaar actief voor het bestuur in te zetten
  • Kennis en expertise op het gebied van marketing & communicatie is een pré, maar geen vereiste. 

Coördinatoren gezocht

Ter aanvulling van ons huidige coördinatorenteam, zoeken we extra jeugd coördinatoren. Heb je interesse? Bel of mail dan met Eric van Norden jeugdbestuur@vvza.nl (06 52336186).

Meer informatie over de rol inhoudelijk vindt je hieronder:

Plaats in de organisatie: 

  • De jeugdcoördinator is de bindende factor van de jeugdafdeling met betrekking tot de coördinatie van de dagelijkse gang van zaken en de oplossing van de meest voorkomende problemen. 
  • De coördinator jeugd is de “spin-in-het-web” tussen het bestuurslid jeugdzaken en de ouders van de jeugd voor de categorie waarvoor hij verantwoordelijk is.
  • Rapporteert en legt verantwoording af aan het bestuurslid jeugdzaken.

Doel van de functie:

  • Op een positieve wijze een bijdrage leveren aan de club en het positieve sportklimaat, een van de speerpunten van VVZA. 
  • Zorgen dat alle randvoorwaarden goed geregeld zijn, zodat de trainers en leiders zich optimaal kunnen richten op de teams.
  • Bij calamiteiten binnen een team/groep neutraal proberen tot een oplossing te komen.

Resultaatgebieden:

  • Opvang van nieuwe leden (toewijzing aan een team, voorlichting m.b.t. de gang van zaken binnen VVZA, etc.); 
  • Het zorgen voor een goede invulling van de organisatie rondom de jeugd. Dit omvat o.a. het aantrekken van voldoende jeugdleiders en –trainers i.s.m. de selectietrainer van de betreffende categorie en het toedelen daarvan aan de verschillende teams voor niet selectieteams, het wegwijs maken van de nieuwe leiders en trainers binnen VVZA; 
  • Aanmelden van het aantal teams per leeftijdsgroep bij aanvang van iedere competitie, bij de wedstrijdsecretaris van de jeugd. Het aangeven van het aantal teams, het aangeven in welke klasse deze dienen te spelen, daarbij i.s.m. de selectietrainer van de betreffende categorie voor wat betreft de selectieteams.
  • Voorzien van alle relevante spelersgegevens n.a.v. de teamsamenstelling (elftalindeling) aan de desbetreffende leiders;
  • Signaleren van knelpunten/problemen tijdens het seizoen en het adequaat oplossen hiervan; 
  • Het zijn van een aanspreekpunt voor de leiders, de spelers en de ouders van de jeugdspelers; 
  • Het coördineren van spelerswisseling tijdens het seizoen en op incidentele basis ter vervanging bij een ander team;
  • Het zorgen voor informatie-uitwisseling tussen bestuurslid jeugdzaken en trainers/leiders over allerlei zaken; 
  • Gesprekken voeren waarbij de positie van een leider /trainer ter discussie staat. Dit gesprek zal altijd plaats vinden met het bestuurslid jeugdzaken;
  • Oog hebben voor de relatie Huis – School – Sport. Denk hierbij aan bijvoorbeeld pesten. 

Bevoegdheden:

  • In geval van calamiteiten zelfstandig beslissingen nemen indien het belang van een jeugdlid in het gedrang is.
  • Beslissingen nemen voor zover het geen uitsluiting/schorsing/royement betreft, welke bevoegdheid binnen het bestuur ligt.
  • De coördinator is verantwoordelijk voor de recreatieve teams en voor de uitvoering van de processen zoals afgesproken binnen het Jeugdbeleidsplan VVZA in het algemeen. Daar waar het selectieteams betreft ligt de verantwoordelijkheid bij de selectietrainer en kan de coördinator assisteren.

Inloopspreekuur Dagelijks Bestuur

Vanavond is het Dagelijks bestuur aanwezig bij VVZA voor het maandelijkse inloopspreekuur.

Elke eerste maandagavond (in plaats van voorheen de dinsdagavond) van de maand van 19.30-20.00 uur is er een mogelijkheid, om aan te schuiven bij het Dagelijks Bestuur (de voorzitter, penningmeester en secretaris). Dit is een open spreekuur, waar je met vragen of zaken die je graag persoonlijk wilt melden terecht kunt. Je kunt je hiervoor vooraf aanmelden via Linda Verstaij secretaris@vvza.nl.


Het Dagelijks Bestuur,

Maurice Meijboom
Marco Dammers
Linda Verstaij

Nieuwe trainer VVZA1

Wij zijn blij te kunnen melden dat we in ieder geval voor de resterende periode van dit seizoen een nieuwe trainer hebben gevonden. Eric Heerings heeft ons toegezegd om tot einde van dit seizoen hoofdtrainer van VVZA1 te zijn.


Over Eric Heerings

Eric woont samen met zijn vriendin Lizeth en haar dochter in Spakenburg. Zijn andere zoon en dochter zijn het huis inmiddels al uit. Sinds zijn 25e jaar is hij trainer en hoofd jeugdopleidingen geweest bij diverse clubs van de 3e divisie tot de 3e klasse. Hercules Zaandam was de laatste vier seizoenen lang de club waar hij als trainer van het eerst elftal mocht fungeren. De geboren Amsterdammer heeft altijd in die regio zijn kunsten vertoond, maar door de verhuizing naar Spakenburg, werden de afstanden toch erg groot, waardoor hij besloot afscheid te nemen als trainer aldaar. Hij ging voor een jaar, maar na een half jaar rust, viel het oog op het vertrek van Ferry bij VVZA en besloot Eric om zijn trainershart te volgen. Al snel volgen de gesprekken met de Technische commissie, de staf en diverse spelers van het eerste elftal. Het is een bijzonder moment om in te stappen, zo halverwege het seizoen, maar het voelt goed en Eric heeft er ontzettend veel zin in om met de mannen er voor te gaan.

Op 5 januari zal Eric ook bij de nieuwjaarsborrel aanwezig zijn en kunnen we samen uitkijken naar een mooi restant van het seizoen!

Wij wensen Eric veel succes en hopen met hem op behoud van de 3e klasse voor ons vlaggenschip!

Uitnodiging

We nodigen iedereen die het gezellig vind om op de laatste dag van het jaar nog een borreltje te willen doen van harte uit op 31 december. De kantine is geopend van 15.00 tot 18.00.

We pakken het in het nieuwe jaar grootser aan met een nieuwjaarsborrel, voor leden, vrijwilligers en sponsors met voorafgaand een gezellige oliebollenwedstrijd om 13.30. De officiële borrel word om 15.00 geopend!

Hopelijk zien we jullie dan!

Fijne feestdagen!

Beste zeehelden,

Wij wensen jullie allemaal mooie kerstdagen en een voorspoedig 2025!

Het bestuur

Ps. tijdens de winterstop zien we jullie natuurlijk ook nog graag.

  • 28 december – EA FC (FiFa) toernooi
  • 31 december – oudejaarsborrel
  • 5 januari – nieuwjaarsborrel